//
you're reading...
F-Secure

Cannot connect to the management server: HTTP server error (response code is 503),…

Сегодня снова упал PMS сервер, при попытке подключения консоли появляется следующее сообщение об ошибке:

Cannot connect to the management server: HTTP server error (response code is 503),…

Статус монитор на сервере выдал следующее:

Status Monitor F-Secure

на сайте F-Secure есть описание данной проблемы. Но как показала практика достаточно  выполнить только пункты 2, 4, 5. А переустанавливать PMS не требуется.

после запуска сервиса:

Status Monitor F-secure

Реклама

Обсуждение

One thought on “Cannot connect to the management server: HTTP server error (response code is 503),…

  1. Applies to: Policy Manager 9.x

    Error code 503 after installing F-Secure Policy Manager 9
    Summary
    This article describes the following issue in F-Secure Policy Manager (PM) version 9: the status monitor shows error code 503 after upgrading to PM 9.

    Problem description
    Once you have upgraded your PM to version 9, the status monitor shows the following error message: error code 503.

    Solution
    To resolve the issue:

    Close all running F-Secue Policy Manager Console (PMC) instance(s) if you have any open.
    Stop the Policy Manager Server service.
    Backup all the vital data in the following way:
    Commdir : located under …\Management Server 5 folder

    Web Reporting database: located under …\Management Server 5\Web Reporting\firebird\data folder
    Administrative keypair(s) used by PMC: normally admin.pub and admin.prv files are created under the …\Administrator folder. Effective file paths for each connection can be checked from the Connection Properties dialog in PMC by selecting the correct login path and by clicking Options .
    The following configuration files (this is needed if they contain some non-default settings that should be preserved):
    …\Administrator\lib\Administrator.properties ,
    …\FSAUS.PM\conf\server.cfg ,
    …\FSAUA\program\fsaua.cfg and
    …\Management Server 5\conf\httpd.conf
    Reset H2 database : delete all files located under the …\Management Server 5\data\db folder.
    Reset CodeBase database : delete all *.dbf and *.cdx files located under the Commdir folder.
    Reinstall PM by using the Keep existing settings scenario.

    January 5 2011

    Article ID: 15208

    Posted by fanduro | 14.03.2011, 09:59

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s

%d такие блоггеры, как: